Nawet dzieci marzą, by zostać managerem sportu
19 marca 2020Wydarzenia sportowe oglądane są przez wielu ludzi na całym świecie. Jednak wiele z tych osób nie zdaje sobie sprawy jak ważne dla zmagań sportowców w różnych dyscyplinach są pieniądze pozyskiwane przez ich kluby czy organizacje sportowe. Oczywiście część z tych środków przeznaczana jest na wynagrodzenia sportowców, a część między innymi na organizacje imprez sportowych. Wszystkim tymi kwestiami zajmuje się marketing sportowy.
Czy jest doceniany?
Co ciekawe marketing sportowy jest często niedocenianą dziedziną funkcjonowania organizacji sportowej. Trzeba zdać sobie sprawę, że sprawnie podejmowane działania na tym polu mogą pomóc pozyskać znaczne kwoty, czy to z tytułu umów sponsorskich, czy sprzedaży praw marketingowych, co usprawnia funkcjonowanie organizacji.
Dlaczego tak się dzieje?
Okazuje się, że 3/4 dzieci marzy o zostaniu managerem sportowym i ot nie ze względów finansowych. Jak wskazują wyniki przeprowadzonych badań w Oslo, 3/4 ankietowanych dzieci marzy, by spędzić u boku swego ulubionego sportowca i wspierać go całym sercem przy budowaniu własnej kariery sportowej. Szczytny cel, na który pozwolić sobie może bardzo wielu.